Healthy snack ideas!

Saturday, 24 May 2014

Hello! So I've been meaning to do this post for quite a while now, but never really got to it, untill today! Since it was requested last week I figured it was time I did it. Today I'll share with you my healthy snacks, and what I like to eat inbetween my meals. So I'll stop rambling and go straight into it!
  1. the eat natural bars. These bars are quite expensive but they're oh so delicious! They fill really well and are obviously with only natural ingredients. I bought them at my local supermarket, the jumbo. So you're probably able to find them at your local supermarket as well.
     
  2. 1 or 2 hard boiled eggs. Well this is not your basic snack, but eggs are full of protein so great to eat before working out for extra energy! And ofcourse they're healthy.
  3. fruit/vegetables. Literally any kind of fruit or vegetable can be used as snack! I always eat an apple in my first break at school. But at home I also like to munch on things like pineapple, watermelon, cucumber, tomatoes, paprika, etc.
    look at the size of this melon!!

  4. nuts. Almonds and Walnuts are my favorite kind of nuts, but any nut can be eaten as a snack, as long as it is without any salt or something they're healthy :)
  5. pretzels. I really like to eat these pretzels with sesam that you can buy at the turkisch super market ( at least that's where I bought them ) They're without any salt and are great to munch on them. And these things are something I eat when I want to eat out of boredom, since they don't fill that much.
  6. smoothies. I love love love smoothies since you can make so many different types of them with so many different flavours! I always add as much fruit/veggies as I like with some water.
  7. dark chocolate. Make sure your dark chocolate has at least 70% cacoa in it, otherwise it won't be healthy! I like to eat a piece of dark chocolate every once in a while. 
  8. Rice cakes. Not really filling, but great to eat when you want to eat out of boredom.
  9. Eggs & banana pancakes. Just blend 2 bananas and 2 eggs together and bake them like a normal pancake. These pancakes are full of protein and delicious!

So these are the healthy things I like to eat when I'm snacking. I hope this helped you a bit, and if you have any other reccomendations feel free to comment them down below!

And please note that I'm in no means a health professional, these are just the things I like to eat and what I see as healthy.

with love,
Demi.


41 comments:

  1. net zo'n stuk meloen gekocht in de supermarkt ; instant zomergevoel !

    http://seeyouatnine.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Wat een leuk en inspirerend artikel! Die foto van jou en die meloen is echt leuk en vrolijk, ik heb gister ook watermeloen op. Echt zomers, ik hou ervan.

    ReplyDelete
  3. Wat een leuke inspiratie! Ik hou van al deze snacks :)

    ReplyDelete
  4. Heerlijk! Ik hou ook van smoothies maken.

    ReplyDelete
  5. Leuk artikel, lekker inspirerend :)!

    ReplyDelete
  6. Goede ideeën! Ziet er ook heerlijk uit! Ik vind trouwens je nieuwe header erg leuk!

    ReplyDelete
  7. Ik eet tegenwoordig ontzettend veel rijstenwafels ik vind ze echt zo lekker haha

    ReplyDelete
  8. Watermeloen is zó heerlijk haha, de beste snack in de zomer als je 't mij vraagt ;p

    ReplyDelete
  9. Super leuk! Watermeloenen zijn zo lekker. Liefs

    ReplyDelete
  10. Healthy snacks are one of the options I love! xx

    ReplyDelete
  11. Meloen, hmmm <3

    xoxo
    www.its-dash.com

    ReplyDelete
  12. Ziet er heel leuk uit! Die smoothie in dat glas staat zo vrolijk. :) Liefs

    ReplyDelete
  13. Jaaaa eitjes! Ik at vroeger altijd een eitje voordat ik naar school ging en dan zat ik de hele dag vol :) Ik eet nu inderdaad ook rijstwafels uit verveling haha. Met pindakaas! Super lekker :D

    Liefs.

    ReplyDelete
  14. wat ziet die watermeloen er lekker uit zeg! Leuke post heb je gemaakt:)

    ReplyDelete
  15. ah de watermeloen is zeker nu de zomer eraan komt een hele goede tip. Leuk artikel!

    ReplyDelete
  16. Die eat natural repen zijn zo lekker! Ik at er eentje tijdens elk examen, helpt super goed voor snel wat energie :)

    ReplyDelete
  17. Thanks for the inspiration, it's amazing! x

    ReplyDelete
  18. Wat een geweldig artikel! Ik krijg gelijk zin in watermeloen als ik dit zo zie, haha :p xp

    ReplyDelete
  19. Ik houuu van meloen! In de zomer is 't 't enige wat ik eet haha! Dan snoep ik helemaal niet, dan eet ik alleen meloen xx

    ReplyDelete
  20. Mmm watermeloen! Heb ik van de week nog op als snack. Ik probeer steeds meer fruit en groente te eten als tussendoortje of snack:)

    xx Laura

    ReplyDelete
  21. love rice cakes, dark chocolate and watermelon too! especially my favourites when i'm on a cleanse or diet <3

    Check out my latest post on the Blog :)
    AL xx
    RASSP

    ReplyDelete
  22. Wat een super leuke post met mooie foto's! Ik betwijfel even of ik al heb gereageerd op jouw vraag op mijn blog over trainingsschema's posten etc. Die artikelen komen eraan, en als alles volgens schema gaat komt mijn ebook op het gebied van training, eten en health aan het einde van de zomer! :) XXX

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel! Haha nee dat had je nog niet gedaan, maar maakt niets uit :) En ik ben benieuwd! xx

      Delete
  23. Ah die meloen! Krijg er al trek van. Binnenkort weer is heel veel fruit koper, zo lekker!

    x

    ReplyDelete
  24. Dit is echt zo handig! En het ziet er ook heel lekker uit! :)

    Liefs,
    Adriënne

    ReplyDelete
  25. Klinkt allemaal zo lekker! De laatste merk ik best vaak dat ik zin heb om iets te eten haha, maar dan niks gezonds bij de hand heb maar wel iets gezonds wil. Misschien die repen maar eens halen want volgens mij zijn ze heel lekker :))

    ReplyDelete
  26. Great tips, I always take eat naturals with me to work, they really fill me up!

    mymakeupmemoire.blogspot.nl

    ReplyDelete
  27. hey honey!

    I just found your blog and I reaaaally love it!
    such a great content and lay out!
    suffice it to say, that your outfits are the best!
    I was wandering if you would like to follow each other.
    if so, please let me know that you have followed me and
    I will follow you right back :)

    my blog: www.fashionrailways.com

    my fb: https://www.facebook.com/pages/Fashion-Railways/265825453534258

    twitter: https://twitter.com/FRailways

    instagram: http://instagram.com/fashionrailways?ref=badge

    keep in touch!!
    filakiaa (kisses in greek)
    HTTP://WWW.FASHIONRAILWAYS.COM

    ReplyDelete
  28. Thank you hun for visiting my blog! would you like to follow each other?

    http://shadycurls.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Echt een goed artikel! Ik heb hem even aan mijn favorieten toegevoegd want ik wil echt gezonder gaan eten. En dan vooral gezonder snacken, want daar gaat het vaak mis;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel! En het gezonder eten is meestal makkelijker om met maten te doen, zoals bijvoorbeeld beginnen met gezond snacken, dan volgt de rest van zelf en val je niet meteen terug in je oude eet patroon als je meteen helemaal het roer om zou slaan :) Succes!

      Delete
  30. Hele goede tips voor die sesam stokjes. Weet je toevallig nog waar je die glazen mok voor de smoothies hebt gekocht?

    ReplyDelete
  31. Wat een heerlijke snacks! Je hebt ook supermooie foto's gemaakt!

    X Sara

    ReplyDelete
  32. Die eerste bars zijn zo lekker maar volgens mij zitten er als nog veel ongezonder dan ze zich voordoen, haha!

    ReplyDelete
  33. Er zitten goede dingen tussen!! Snel eens wat proberen :)

    ReplyDelete
  34. Die pretzels zien er heerlijk uit. Ik heb ze nooit gezien dus ik ga ze snel een keer opzoeken haha. Leuke blog trouwens. Ben je gaan volgen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha ze zijn oook heel lekker! En super bedankt! xx

      Delete

thank you for reading and taking the time to comment on my post. xxx